Les protocoles de soins

Getting Started

It's easy to get started creating your website. Knowing some of the basics will help.

What is a Content Management System?

A content management system is software that allows you to create and manage webpages easily by separating the creation of your content from the mechanics required to present it on the web.

In this site, the content is stored in a database. The look and feel are created by a template. The Joomla! software brings together the template and the content to create web pages.

Site and Administrator

Your site actually has two separate sites. The site (also called the front end) is what visitors to your site will see. The administrator (also called the back end) is only used by people managing your site. You can access the administrator by clicking the "Site Administrator" link on the "This Site" menu or by adding /administrator to the end of you domain name.

Log in to the administrator using the username and password created during the installation of Joomla!.

Logging in

To login to the front end of your site use the login form or the login menu link on the "This Site" menu. Use the user name an password that were created as part of the installation process. Once logged in you will be able to create and edit articles.

In managing your site, you will be able to create content that only logged in users are able to see.

Creating an article

Once you are logged in, a new menu will be visible. To create a new article, click on the "submit article" link on that menu.

The new article interface gives you a lot of options, but all you need to do is add a title an put something in the content area. To make it easy to find, set the state to published an put it in the Joomla! category.

You can edit an existing article by clicking on the edit icon (this only displays to users who have the right to edit).

Learn more

There is much more to learn about how to use Joomla! to create the web site you envision. You can learn much more at the Joomla! documentation site and on the Joomla! forums.

L'annuaire national des centres de soins TCA 2017 est disponible !

La présente réédition du premier annuaire paru en 2015 a permis d’actualiser la présentation de chaque équipe, service, centre ou réseau déclarant avoir une activité spécialisée dans le champs des TCA. Pour chaque référence, sont indiqués le nom et les coordonnées du ou des correspondants TCA, les coordonnées de la structure mais pas son degré de spécialisation. 

L’annuaire 2017 contribue grandement à l’établissement de la cartographie nationale de toutes les structures, tous les établissements de soins, d’enseignement et de recherche dans le domaine des TCA. Cette cartographie très précise, réalisée en partenariat avec la Direction Générale de l’Organisation des Soins du Ministère des Solidarités et de la Santé, est le fruit d’un projet initié par l’AFDAS-TCA, devenue la FFAB en 2017, en collaboration avec la FNA-TCA, afin de mettre en place, enfin, une réelle structuration de la filière de soins.

Destiné prioritairement à tous les professionnels concernés par les troubles alimentaires, l’annuaire national des centres de soins TCA s’adresse également aux patients et à leurs familles, afin de mieux les informer sur les soins adaptés et accessibles pour eux, à proximité de chez eux.

Consulter l'annuaire 2017 en pdf

Notre sélection d'articles scientifiques internationaux sur les TCA :

Veille scientifique TCA dans la presse internationale

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Anorexie Boulimie Info écoute

Qu'est-ce qu'un TCA?

Autodiagnostic

Espace presse